• اصفهان خیابان فردوسی مجتمع آزاد واحد 304 - 305
fa فارسی

پروفیل

پروفیل ها تجهیزاتی هستند که در ساخت درب، پنجره، لوله یا نمای ساختمان از آن‌ها استفاده می‌شود.

پروفیل ها شامل دو دسته باز و بسته هستند که پروفیل های باز در ابعاد و ضخامت‌های متنوع تولید می‌شوند و در صنایع ساختمان سازی به عنوان مصالح مصرفی برای ساخت تسمه، تیرآهن، میلگرد، نبشی، ناودانی، هاش و چهارپهلو کاربرد دارند. پروفیل‌های باز، نوع دیگری دارند، که به پروفیل‌های باز با سطح مقطع Z معروف هستند و در ساخت و سازهای بزرگ‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرند.  نوع دیگر پروفیل‌ها، یعنی پروفیل‌های بسته نیز، در تولید لوله، قوطی، پروفیل درب و پنجره، پروفیل پی وی سی و پروفیل های کرکره برقی کاربرد دارند. به طور کلی پروفیل‌ها در دو دسته ساختمانی و صنعتی وجود دارند.

پروفیل‌های ساختمانی به آن دسته از پروفیل‌هایی گفته می‌‌شود، که در صنعت ساختمان سازی به کار می‌روند. برای مثال، یکی از پروفیل‌های ساختمانی، درب و پنجره‌های آلومینیومی هستند.

پروفیل‌های صنعتی نیز، محصولاتی هستند که در صنایع مختلفی همچون خودروسازی، نظامی و غیره به عنوان قطعات و متعلقات صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

گاردریل

گاردریل یا جان پناه قطعات فولادی هستند که در جاده ها برای تامین و حفظ امنیت انسان ها و وسایل نقلیه به کار می روند.

جنس این محافظ فلزی عموما از ورق فولادی گالوانیزه گرم است .گاردریل در درجه اول بر اساس جایگاه کاربرد، به سه گروه کناری، میانی و ضربه‌گیر تقسیم می‌شود و مجددا گاردریل میانی که معمولا در وسط خیابان برای جداسازی خطوط رفت و برگشت است و جان‌پناه کناری که در کنار خیابان و برای محافظت از تصادف و انحراف از راه اصلی قرار می‌گیرد، به سه گروه بر اساس میزان انعطاف‌پذیری که باز هم به کاربرد برمی‌گردد، تقسیم می‌شوند. انواع گاردریل شامل حفاظ های انعطاف پذیر، حفاظ های نیمه صلب و حفاظ های صلب، حفاظ بتنی معروف به نیو جرسی است.